معرفی انواع ویزاها در آلمان

معرفی انواع ویزاها در آلمان

 ویزا چیست؟

 
ویزا مجوز ورود به یک کشور خاص که متعلق به کشور مبدأ فرد نیست، و اجازه ورود و بازدید از آن را به فرد می‌دهد، معنی می‌دهد. برای کدام کشور فردی نیاز به ویزا دارد، یک‌بار به تابعیت خود فرد و به تابعیت خود کشوری که می‌خواهید وارد شوید، بستگی دارد.
 
ویزا ممکن است به عنوان یک کارت قابل خواندن الکترونیکی صادر شود یا در گذرنامه افراد مهر شود. به طور معمول، ویزا برای یک دوره زمانی مشخص صادر می‌شود. اگر ویزایی منقضی شود، اجازه اقامت در کشور مربوطه لغو می‌شود و ورود مجدد با این ویزا دیگر امکان پذیر نیست. در صورت نیاز باید یک ویزای جدید درخواست شود.
 
چگونه ویزا درخواست می‌شود؟
 
همیشه ویزا فقط به صورت شخصی و در نمایندگی‌های خارجی آلمان که مربوط است، درخواست می‌شود. این ممکن است سفارت یا کنسولگری باشد. مدارک مورد نیاز نیز باید به صورت شخصی توسط شما ارسال شود.
 
چه شرایطی برای درخواست ویزا وجود دارد؟
 
آیا می‌خواهید ویزا برای آلمان درخواست کنید، علاوه بر فرم درخواست ویزا، به مدارک اضافی نیاز دارید که بسته به نوع ویزا و کشور محل اقامت شما متفاوت است. اما در اصل همیشه این مدارک ضروری برای درخواست ویزا هستند:
 
- فرم درخواست ویزا پر شده و امضا شده
- گذرنامه معتبر
- عکس‌های بیومتری جدید
- هزینه درخواست ویزا
 
چه کسی درباره ویزا تصمیم می‌گیرد؟
 
مسئول اعطای ویزا برای جمهوری فدرال آلمان سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها (نمایندگی‌های خارجی) کشور آلمان هستند. به طور کلی، مرکز وزارت امور خارجه به تصمیم درخواست‌های ویزای فردی مشمول نمی‌شود.
 
چه نوع ویزاهایی موجود است؟
 
بسته به مدت زمان و هدف اقامت در آلمان، نوع خاصی از ویزا مورد نیاز است و باید توسط شما درخواست شود. انواع مختلف ویزا عبارتند از:
 
- ویزای شنگن
- ویزای ملی
- ویزای ترانزیت
 
 
ویزای شنگن
ویزای شنگن نه تنها برای آلمان، بلکه برای کل منطقه شنگن معتبر است. این بدین معناست که درخواست‌دهندگان نیازی به درخواست ویزای جداگانه برای هر کشور شنگن ندارند. کافی است یک بار ویزای شنگن با موفقیت درخواست شود تا بتوانند وارد تمام کشورهای شنگن شوند. کسانی که ویزای شنگن دارند، مجاز به اقامت در مجموع 90 روز در دوره 180 روزه در منطقه شنگن هستند. ویزای شنگن مناسب برای تعطیلات یا بازدید از خانواده است. با ویزای شنگن مجوز کار در آلمان نمی‌توان داشت.
 
ویزای ملی
ویزای ملی یک ویزای موقت است که به یک فرد اجازه می‌دهد برای یک دوره زمانی خاص در یک کشور مشخص زندگی و کار کند. برخلاف ویزای شنگن که تنها برای اقامت‌های کوتاه مدت تا 90 روز معتبر است، یک ویزای ملی اقامت‌های بلندتر را امکان‌پذیر می‌کند. ویزای ملی معمولاً برای اهداف تحصیلی، کاری یا خانوادگی صادر می‌شود. آنها باید در سفارت یا کنسولگری کشوری که می‌خواهند وارد شوند، درخواست شود.
 
ویزای ترانزیت
ویزای ترانزیت یک ویزای موقت است که به یک مسافر اجازه می‌دهد از منطقه یک کشور عبور کند بدون اینکه در آنجا باقی بماند یا کار کند. این بدان معناست که مسافرانی که به یک کشور دیگر پرواز می‌کنند و در این میان از یک کشور سوم عبور می‌کنند، ممکن است نیاز به ویزای ترانزیت داشته باشند تا از فرودگاه یا بندر خارج شوند و بین وسایل حمل و نقل تغییر کنند. ویزای ترانزیت معمولاً برای یک مدت محدود صادر می‌شود - بسته به کشور و هدف ترانزیت - و همیشه باید قبل از شروع سفر درخواست شود.
 
ویزایتان رد شد - چه کار باید کنید؟
در صورت رد درخواست شما، امکان مراجعه علیه نامه رد شده یا اقدام قضایی وجود دارد. در این زمینه، دفتر وکالت پارسا با خوشحالی برای شما در دسترس است.

نظرات

ثبت نظر