معرفی ویزا پیوست به خانواده در آلمان

معرفی ویزا پیوست به خانواده در آلمان

 ازدواج و خانواده در آلمان جایگاه بسیار مهمی دارند، به دلیل حفاظتی که قانون اساسی آلمان به آن‌ها اعطا می‌کند. این حفاظت قانونی نه تنها برای شهروندان آلمانی، بلکه برای مهاجران از کشورهای عضو و غیرعضو اتحادیه اروپا نیز صادق است. اگر یکی از اعضای خانواده در خارج از کشور زندگی می‌کند، با شرایط خاص، امکان جمع‌آوری خانواده - به ویژه همسران و والدین با فرزندان ناقص‌السن - وجود دارد.

 
جمع‌آوری خانواده برای افراد غیرمتعلق به اتحادیه اروپا
جمع‌آوری خانواده برای افراد غیرمتعلق به اتحادیه اروپا ممکن است در صورت داشتن یکی از مجوزهای اقامت در آلمان، مانند مجوز اقامت موقت، مجوز اقامت دائم اتحادیه اروپا یا مجوز استقرار، داشتن فضای مسکونی مناسب و تضمین معیشت، امکان‌پذیر باشد.
 
به طور معمول، همسران باید قبل از ورود به آلمان توانایی زبان آلمانی را اثبات کنند تا بتوانند مجوز اقامت دریافت کنند.
 
استثناء‌ها
اما برخی استثناها از این اثبات زبان وجود دارد:
 
- برای جمع‌آوری به دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا
- برای جمع‌آوری به افراد متخصص، پژوهشگران یا کارآفرینان
- برای همسران با نیاز به یکپارچگی کم (مانند همسران با مدرک دانشگاهی)
- برای جمع‌آوری به شهروندان استرالیا، اسرائیل، ژاپن، کانادا، کره‌ی جنوبی، نیوزیلند یا ایالات متحده آمریکا
- اگر برای همسر ممکن یا منصفانه نباشد که قبل از ورود تلاشی برای یادگیری زبان آلمانی انجام دهد (مقررات حساسیت)
- اگر همسر به دلیل بیماری یا ناتوانی جسمی، ذهنی یا روحی قادر به اثبات دانش‌های ساده زبان آلمانی نباشد.
 
فرزندان ناقص‌السن به شرط داشتن یکی از مجوزهای اقامت برای والدین یا والد منحصراً، می‌توانند مجوز اقامت برای جمع‌آوری خانواده را دریافت کنند. اگر کودک ناقص‌السن 16 ساله شده باشد، باید همچنین دارای دانش بسیار خوبی از زبان آلمانی باشد.
 
جمع‌آوری خانواده برای آلمانی‌ها
بر خلاف مقررات جمع‌آوری برای شهروندان خارجی، اعطای مجوز اقامت در مورد جمع‌آوری خانواده به آلمانی‌ها به طور معمول وابسته به اثبات معیشت امن نیست. با این حال، در اصل، لازم است که همسران یا هم‌زنان و همراهان زندگی خود را قبل از ورود به آلمان دانش زبان آلمانی ساده را اثبات کنند.
 
جمع‌آوری خانواده برای پناهجویان
برای پناهجویان تایید شده GFK که مجوز اقامت مربوطه را دارند و درخواست جمع‌آوری خانواده را به موقع ارائه می‌دهند، شرایط آسان‌تری وجود دارد. در این صورت، هم تضمین معیشت و هم اثبات دانش‌های زبانی آسان قبل از ورود لازم نیست.
 
حق اقامت مستقل
 
 برای اعضای خانواده
اگر زندگی خانوادگی پایان یافته باشد، ممکن است اعضای خانواده جمع‌آوری شده حق اقامت مستقل را داشته باشند. این موضوع به ویژه در موارد طلاق یا در صورت مرگ مهم است. بدون توجه به وضعیت اقتصادی، همسران می‌توانند حق ادامه اقامت را برای یک سال دیگر داشته باشند. ادامه اقامت دیگر به طور منظم به تأمین معیشت وابسته است. کودکان حق اقامت مستقل را دریافت می‌کنند، اگر تا زمان دستیابی به سن 16 سال، بمدت پنج سال در اختیار یکی از مجوزهای اقامت باشند. اگر کودکان قبلاً بزرگ‌سال شده باشند، باید همچنین دانش کافی از زبان و در صورت لزوم، تضمین معیشت را اثبات کنند.

نظرات

ثبت نظر